Warunki handlowe

Warunki handlowe

Preklad do poľštiny:

Definicje pojęć „Towar“ oznacza wszelki towar sprzedawany za pośrednictwem strony internetowej wantee.sk. „Sprzedawca” to firma 191tech s.r.o., Strojárenská 1, 04001 Košice, NIP: 43 857 965. „Konsument” to podmiot, który zawarł umowę zakupu towaru ze Sprzedawcą. Umowa jest sporządzona w języku słowackim i będzie przechowywana przez sprzedawcę, dostępna do wglądu przez konsumenta.

Zasady Na tę sprzedaż wysyłkową realizowaną między sprzedawcą a konsumentem mają zastosowanie ogólnie obowiązujące przepisy prawne Słowacji, w szczególności odpowiednie przepisy ustawy nr 40/1964 Zb. Kodeksu cywilnego w brzmieniu późniejszych zmian, ustawy nr 102/2014 Z.z. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedawcy oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ustawy nr 223/2001 o odpadach i o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw w brzmieniu późniejszych zmian oraz ustawy nr 428/2002 Z.z. o ochronie danych osobowych w brzmieniu późniejszych zmian.

Cena towaru i koszt dostawy Aktualne ceny towarów są podane na stronie wantee.sk. Ceny te nie obejmują kosztu dostawy towaru na miejsce wskazane przez konsumenta. Koszt dostawy towaru ponosi konsument oddzielnie, zgodnie z obowiązującym cennikiem. Więcej informacji znajduje się w sekcji metody dostawy i płatności.

Złożenie zamówienia Konsument może złożyć zamówienie za pośrednictwem strony internetowej wantee.sk.

Termin dostawy Zwykle wysyłka towaru odbywa się w ciągu 3 dni roboczych. Czas dostawy zależy od wybranego sposobu dostawy. Jeśli okoliczności tego wymagają, sprzedawca i konsument mogą uzgodnić wydłużenie terminu dostawy lub zastąpienie towaru towarem o tej samej jakości i cenie. W przypadku dłuższego czasu dostawy, sprzedawca poinformuje konsumenta o tym fakcie z wyprzedzeniem drogą elektroniczną.

Bony prezentowe Ważność bonów prezentowych wynosi 6 miesięcy.

Dostawa i odbiór towaru Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru konsumentowi po zapłacie ceny towaru i kosztu dostawy w wymaganej jakości, cenie i ilości. Dostawa towaru może odbywać się na terenie Słowacji za pośrednictwem poczty lub przewoźnika umownego sprzedawcy. Przed odbiorem towaru konsument musi potwierdzić zamówienie i zapłacić cenę towaru oraz koszt dostawy. Przy odbiorze towaru konsument potwierdza jego kompletność, stan nienaruszony oraz odbiór na liście dostawy / fakturze / liście przewozowym.

Anulowanie zamówienia
Konsument ma możliwość anulowania zamówienia do momentu wysłania zamówienia przez sprzedawcę bez podania przyczyny lub odstąpienia od umowy w ciągu 7 dni roboczych (odstąpienie od umowy). Konsument może to zrobić telefonicznie pod numerem 0919 39 51 50 lub mailowo na adres info@wantee.sk. Jeśli konsument anuluje zamówienie w ciągu 24 godzin, a zapłacił już za zamówiony towar, Sprzedawca zwróci zapłaconą kwotę przelewem bankowym (lub pocztową przekazem na adres) z powrotem. Jeśli konsument anuluje zamówienie po wysłaniu towaru lub nie uzgodni z sprzedawcą anulowania zamówienia, a dostawa już nastąpiła lub poniesiono koszty po stronie sprzedawcy, konsument będzie zobowiązany pokryć powstałe koszty operacyjne. Koszty operacyjne obejmują m.in. rozmowy telefoniczne z konsumentem, pakowanie, przygotowanie wysyłki, opłata za przesyłkę itp. W przypadku, gdy konsument nie odbierze przesyłki wysyłanej za pobraniem w okresie przechowywania, dochodzi do naruszenia umowy sprzedaży, ponieważ konsument jest automatycznie informowany o potwierdzeniu i statusie zamówienia (drogą mailową). Wszystkie argumenty czy wyjaśnienia związane z nieodebraniem (np. brak powiadomienia itp.) są uważane za celowe.

Opłata
Zostanie automatycznie naliczona opłata w wysokości €18.-. W tym celu zostanie wystawiona faktura lub wysłane informacje płatnicze niezbędne do zapłaty kary elektronicznie z terminem płatności 14 dni i 0,5% za każdy, również rozpoczęty dzień opóźnienia, w którym uwzględnione będą koszty poniesione przez sprzedawcę związane z zamówieniem i wysyłką towaru. W takim przypadku konsument ma możliwość w ciągu 7 dni aktywnie poprosić o ponowne wysłanie przesyłki i dokonać płatności za towar z góry (najpóźniej w ciągu 7 dni). W takim przypadku opłata za anulowanie nie będzie naliczana. Cena pierwotna przesyłki zostanie jednak zwiększona o €3,-, tj. koszty nowej dostawy, dopłatę za różnicę w cenie dotowanego kosztu wysyłki i opakowania za pierwszą dostawę, opłatę manipulacyjną oraz ewentualne koszty telefoniczne czy administracyjne. W przypadku braku zapłaty za zamówienie, powstałych kosztów czy opłaty za anulowanie w określonym terminie, będziemy dochodzić roszczenia.

Proces
Proces jest przyjazny dla klienta, ponieważ konsument ma zawsze możliwość zapłacenia jedynie za poniesioną szkodę lub koszty. Jeśli jednak nie komunikuje się, nie zamierza pokryć szkody ani poniesionych kosztów, nie jest w stanie uzgodnić z sprzedawcą żadnego rozwiązania, nie pozostaje nic innego, jak nałożyć karę zgodnie z tymi warunkami sprzedaży i ewentualnie przekazać roszczenie do egzekucji prawnej. W takiej sytuacji konsument ponosi pełną odpowiedzialność i pokrywa również zwiększone koszty wynikające z jego działań, które pojawiają się z powodu opóźnień w dochodzeniu roszczenia.

Wady towaru, okres gwarancyjny i reklamacje
Sprzedawca odpowiada za wady, które towar ma przy jego odbiorze przez konsumenta. Jeśli wada jest usuwalna, konsument ma prawo, aby została usunięta nieodpłatnie, terminowo i prawidłowo, a sprzedawca jest zobowiązany usunąć wadę bez zbędnej zwłoki. Konsument może również zamiast usunięcia wady żądać wymiany towaru lub, jeśli wada dotyczy tylko części towaru, wymiany tej części, jeśli nie spowoduje to nadmiernych kosztów dla sprzedawcy w stosunku do ceny towaru lub powagi wady. Jeśli wada jest nieusuwalna i uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru, konsument ma prawo do wymiany towaru lub odstąpienia od umowy. W przypadku innych nieusuwalnych wad, konsument ma prawo do odpowiedniej zniżki na cenę towaru. Okres gwarancyjny wynosi 12 miesięcy i zaczyna biec od dnia odbioru towaru przez konsumenta. Reklamacje konsument zgłasza sprzedawcy, u którego został zakupiony towar. W razie potrzeby prosimy o kontakt ze sprzedawcą pod adresem e-mail info@wantee.pl.

Reklamacja nie dotyczy:

  • towaru uszkodzonego mechanicznie (rozerwanie, złamanie, zarysowanie, stłuczenie...) spowodowanego niewłaściwym użytkowaniem przez konsumenta

Odstąpienie od umowy
Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu siedmiu dni roboczych od dnia otrzymania towaru lub zawarcia umowy o świadczenie usługi, jeśli sprzedawca w odpowiednim czasie i sposób wykonał obowiązki informacyjne zgodnie z § 10.
Jeśli sprzedawca wykonał obowiązki informacyjne zgodnie z § 10 dopiero później, konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu siedmiu dni roboczych od dnia, w którym sprzedawca wykonał te obowiązki, jednak nie później niż w ciągu trzech miesięcy od otrzymania towaru lub zawarcia umowy o świadczenie usługi.
Jeśli sprzedawca nie wykona obowiązków informacyjnych zgodnie z § 10 ani później, konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu trzech miesięcy od otrzymania towaru lub zawarcia umowy o świadczenie usługi.
Odstąpienie konsumenta od umowy unieważnia umowę od samego początku. Sprzedawca jest zobowiązany:
a) przyjąć towar z powrotem lub zaprzestać świadczenia usługi,
b) zwrócić konsumentowi najpóźniej w ciągu 15 dni od odstąpienia od umowy zapłaconą cenę za towar lub usługę, lub zaliczkę zapłaconą przez konsumenta, w tym koszty poniesione przez konsumenta związane z zamówieniem towaru lub usługi.
Koszt zwrotu towaru ponosi konsument. Jeśli sprzedawca nie wykona umowy, ponieważ zamówionego towaru nie może dostarczyć lub usługi nie może wykonać, jest zobowiązany niezwłocznie poinformować konsumenta o tym fakcie i zwrócić zapłaconą cenę za towar lub zaliczkę w ciągu 15 dni, chyba że sprzedawca i konsument uzgodnią wymianę towaru lub usługi. Jeśli sprzedawca i konsument nie uzgodnią wymiany towaru lub usługi, sprzedawca jest zobowiązany zwrócić wszystkie udokumentowane koszty poniesione przez konsumenta na zamówienie towaru lub usług. W przypadku wymiany, sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar lub wykonać usługę o tej samej jakości i cenie.

Warunki odstąpienia od umowy
Towar należy przesłać na adres: 191tech s.r.o. Strojárenská 1, 040 01 Košice, po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym pod numerem 0919 39 51 52 lub mailowo na adres info@wantee.sk. Po sprawdzeniu towaru, konsument otrzyma zwrot ceny zakupu towaru (bez kosztów wysyłki i pakowania) w ciągu 15 dni przelewem na konto lub przekazem pocztowym. Towar musi być nieuszkodzony i nadający się do dalszej sprzedaży. Usunięcie metek, cenówek i etykiet jest niedopuszczalne i taki towar uznaje się za nieodpowiedni do dalszej sprzedaży. Towar musi być wysłany z oryginalnym dowodem zakupu (fakturą).

Ochrona danych osobowych
Sprzedawca gromadzi i przetwarza dane osobowe konsumentów zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych 428/2002 Z. z. z późniejszymi zmianami.
Konsument, korzystając z tego sklepu internetowego, wyraża zgodę na gromadzenie i wykorzystanie informacji o sobie oraz o dokonanych zakupach. Konsument, rejestrując się w sklepie internetowym wantee.sk, wyraża zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach w sklepie drogą mailową lub telefoniczną.
Sprzedawca zobowiązuje się, że nie przekaże żadnych danych osobowych konsumenta ani innych informacji o konsumencie osobom trzecim, z wyjątkiem danych osobowych niezbędnych do dostarczenia towaru, które będą przekazywane przewoźnikowi w celu realizacji dostawy.


Obowiązki sprzedawcy

W przypadku sprzedaży wysyłkowej sprzedawca ma obowiązek przed zawarciem umowy na odległość jednocześnie z ofertą towaru lub usługi poinformować konsumenta o:
a) swojej tożsamości, stałym miejscu zamieszkania i zezwoleniu na działalność gospodarczą, jeśli sprzedaż wysyłkowa jest prowadzona przez osobę fizyczną, nazwie handlowej i siedzibie, jeśli sprzedaż wysyłkowa jest prowadzona przez osobę prawną,
b) opisie towaru lub usługi,
c) cenie towaru lub usługi,
d) warunkach dostawy i kosztach dostawy towaru,
e) warunkach płatności,
f) pouczeniu o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy,
g) cenie za korzystanie ze środków komunikacji na odległość, jeśli cena jest ustalana inną niż podstawową stawką,
h) terminie, w którym sprzedawca jest związany swoją ofertą, w tym ceną,
i) minimalnym okresie, na który można zawrzeć umowę, jeśli dotyczy to umowy sprzedaży towaru lub świadczenia usługi, które są dostarczane lub wykonywane nieprzerwanie lub okresowo.

W przypadku oferty towaru lub usługi przez telefon, sprzedawca ma obowiązek poinformować o swojej tożsamości i celu połączenia telefonicznego już na początku rozmowy z konsumentem.
Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć konsumentowi na piśmie informacje, które podał w ust. 1, najpóźniej w dniu dostawy towaru lub rozpoczęcia świadczenia usługi, za pomocą środków komunikacji na odległość.
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć konsumentowi najpóźniej w dniu dostawy towaru lub rozpoczęcia świadczenia usługi:
a) informacje o warunkach i procedurach stosowania prawa do odstąpienia od umowy,
b) adres sprzedawcy, pod którym konsument może składać reklamacje lub skargi,
c) informacje o gwarancji i usługach serwisowych,
d) informację o możliwości rozwiązania umowy zawartej na czas nieokreślony lub na czas dłuższy niż rok.

Ust. 3 i 4 nie odnoszą się do usług świadczonych za pomocą środków komunikacji na odległość, jeśli były świadczone tylko raz, a operator środka komunikacji rozliczył je na odległość; konsument musi jednak mieć możliwość uzyskania adresu sprzedawcy, pod którym może składać reklamacje lub skargi.
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć konsumentowi: rodzaj i ilość towaru w cenie zakupu oraz na warunkach płatności, które obowiązują w dniu wysłania zamówienia. Towar musi być zgodny z normami, przepisami i rozporządzeniami obowiązującymi na terytorium Słowacji. Towar musi być odpowiednio zapakowany, aby zapobiec jego uszkodzeniu podczas transportu.

Zastrzeżenie błędów

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany parametrów technicznych, designu lub innych parametrów produktów bez wcześniejszego powiadomienia. Pomimo naszych starań mogą wystąpić błędy w parametrach technicznych, designie lub innych aspektach oraz w wizualizacjach.
Nie ponosimy odpowiedzialności za takie błędy.

Alternatywne rozwiązanie sporów

Kupujący – konsument – ma prawo zwrócić się do sprzedawcy z wnioskiem o naprawienie sytuacji (e-mailem na info@wantee.pl), jeśli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedawca rozwiązał jego reklamację, lub jeśli uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa. Jeśli sprzedawca odpowie na ten wniosek odmownie lub nie odpowie w ciągu 30 dni od jego wysłania, konsument ma prawo złożyć wniosek o rozpoczęcie alternatywnego rozwiązania sporu do podmiotu alternatywnego rozwiązywania sporów (dalej ARS) zgodnie z ustawą 391/2015 Z.z. Podmiotami ARS są organy i uprawnione osoby prawne na podstawie §3 ustawy 391/2015 Z.z. Wniosek konsumenta może być składany w sposób określony w §12 Ustawy 391/2015 Z.z. Lista podmiotów ARS jest dostępna na stronie Ministerstwa Gospodarki Słowacji www.mhsr.sk.
Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem platformy alternatywnego rozwiązywania sporów RSO, dostępnej online pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatywne rozwiązanie sporów może być stosowane tylko przez konsumenta – osobę fizyczną, która przy zawieraniu i realizacji umowy konsumenckiej nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej, zawodowej lub zawodowej. Alternatywne rozwiązanie sporów dotyczy tylko sporów między konsumentem a sprzedawcą wynikających z umowy konsumenckiej lub związanych z umową konsumencką. Alternatywne rozwiązanie sporów dotyczy tylko umów zawartych na odległość. Alternatywne rozwiązanie sporów nie dotyczy sporów, których wartość nie przekracza 20 EUR. Podmiot ARS może pobierać od konsumenta opłatę za rozpoczęcie alternatywnego rozwiązania sporu w wysokości maksymalnie 5 EUR z VAT.